Útra keltünk a Kéken

2017. augusztus 18.

Egy kis kitérővel kezdem, hogy is indultunk el a Kéktúrán. Az előző szilvesztert évtervezéssel töltöttük. Ez egy szuper kis füzet, ami ingyenesen hozzáférhető és letölthető az internetről. Segít átgondolni, lezárni az óévet, és megtervezni a következőt. Krisztiánnal sok szép pillanatot idéztünk fel 2016-ből és remek új terveket tűztünk ki erre az évre. Júniusban egy biciklizés alkalmával döbbentünk rá, hogy szép sorjában szinte mindent megvalósítottunk, amit kitűztünk, legalábbis folyamatban vannak már. Egy dolog várt még kipipálásra: hogy elkezdjük a Kéktúrát.

Berci szülinapján jött az ötlet, mikor azon agyaltunk, mivel is lephetnénk meg, ami pár hét múlva nem egy polcon sínylődő tárgy lesz, hanem egy emlékezetes kaland. Amint kipattant a fejünkből a Kéktúra ötlete, azon kaptam magam, hogy fejvesztve rohanok péntek délután az MTSZ irodába, hogy még zárás előtt megszerezzem a pecsételő füzeteket.Na, hát ha valaki mestere a kicentizésnek, az én vagyok, de végül boldogan tértem haza kezemben a füzetekkel.

A hasznos tanácsok elolvasása után úgy írtam bele a nevemet, mintha a legszentebb könyvbe vésnék a pennámmal. :)) A 14. szakaszt (Hűvösvölgy – Rozália téglagyár) választottuk ki első túránknak. 14 km táv, +500/-600 szintkülönbség, jó lesz.

Lábunkban még az Alpokból szerzett izomlázzal indultunk neki a napnak. Őszintén, én úgy éreztem magam, mint egy ólomkatona. Könnyen megtaláltuk az első pecsételőhelyet a gyermekvasútnál, és szinte ceremónikus körítéssel nyomtuk be az első lenyomatot a füzetünkbe.

Az eddig látott Kéktúra útvonalak (korábban is sokszor belefutottunk) nagyon jól követhetők, így bátran hagyatkozhat a túrázó a jelzésekre. Gyakorlatilag csak egy hibát lehet elkövetni: ha az ellenkező irányba indul el az ember. Hogy ez hogy is jutott eszembe? Úgy, hogy nekünk sikerült. Miután nagy hévvel belevágtunk túránkba, megjegyeztük, hogy érdekes, mintha távolodnánk a Hármashatár hegytől, ami túránk egyik állomása. Erre Krisztián magabiztosan felvázolta nekünk, hogy igen, úgy tűnik, de van egy U alak a túrában, ezért hát a látszat. Nyugodtan mentünk tovább a tűző napon, mire egészen pontosan 3.6 km gyaloglás után megérkeztünk egy templomhoz, ahol táblák sokasága fogadott minket. Korábban is gyanakodtunk kicsit, mert sehogy sem illett az útleírás az addig megtett részre. De mikor megláttuk a Hármashatárhegy arra táblát (arra, amerről érkeztünk), megállt a nyelőcsövünkben az út mentén szedett vadszilva (alias fosóka).

Berci vágott a legkétségbeesettebb arcot, úgyhogy jó nővérkéjeként kötelességemnek éreztem megnyugtatni azzal, hogy “most csak megnéztük a következő szakaszt, hogy tudjuk, mire számítsunk legközelebb”. Nem lett tőle lelkesebb, de legalább megpróbáltam.

Újabb 3.6 km megtétele után megérkeztünk kiinduló pontunkra, és pár barack beszerzése után nekivágtunk a túrának “igaziból”. Máris jobban stimmelt az útleírás! Első kisebb megállónk az ex Hármashatárhegyi repülőtér volt. Krisztiánnak máris érzékeny könnyek gyűltek a szemébe. Imádja a nagy füves, dombos területeket. Ha annak még köze is van a repüléshez, esélyem sincs ellene. Amíg mi Bercivel leheveredtünk a fűbe, Krisztián a fűben hasalt, hogy vadvirágos előtérrel örökítse meg a látványt. Ekkor előkerült egy bácsi, a háta mögött konzervdoboz szerű valamit rejtegetve, és csodálkozva szemlélte Krisztiánt, ahogy kukacszerűen hasal a fűben. Egyre közelebb merészkedett, és olyan arckifejezést vágott, mint mikor egy tudós először lát egy addig ismeretlen baktériumfajt. Mondanom sem kell, mi majd megszakadtunk a nevetéstől. Később kiderült, hogy nem is álltunk távol a konzervdobozos tippel, ugyanis egy ősrégi fényképező volt a bácsi kezében, amire ő készített objektívet egy szardíniás konzervdobozból, és egy szemüveglencséből. Hihetetlen, már ezért érdemes volt elindulni. A fiúknak meg is mutatta a fotóit a bácsi, amíg én az alsó fotót lőttem az itt repülő pilóták emlékére állított keresztről.

Hosszú emelkedők és lejtők sokaságát magunk után hagyva érkeztünk meg az Árpád kilátóhoz. A közel 100 éves kilátóig szép lassan felkúsztak a házak, de így is nagyon hangulatos helyszíne volt az uzsonnánknak.

Remek panoráma nyílik a Budára, én alig bírtam elszakadni tőle.

Újabb ereszkedők és kaptatók után Fenyőgyöngyén töltöttük tele a kulacsokat, majd elindultunk a Hármashatár hegy meredek útján. Felérve a mindig csodás panoráma fogadott bennünket, a pecsétet viszont elég nehezen találtuk meg. Azon az oszlopon volt, amit legelőször néztünk. Egy jó nagy L betűt megérdemeltünk volna már a homlokunkra az aznapi produkcióink miatt. 😀

Íme a második pecsételőhely. Lassan kezdtük kitapasztalni, hogy hogy lehet a legszebb pecsétet nyomni. Nekem a szépen lassan gördítős technika jött be legjobban, míg Berci puszta erejével próbálta megzabolázni a tintafoltokat.

A kis laza 3 órás eltévedésünk miatt elfogyott az összes ennivalónk, így dendrológiai tudásomat végre élőben is hasznosíthattam az erdőben lévő bogyók felismerésére. Szerencsénkre rengeteg som volt Virágosvölgy felé haladva, így Bercivel a savanyú piros szemekkel csillapítottuk az éhségünket. Lehet, hogy csak placebó-hatás, de komolyan elmúlt az éhségünk. Öt percre.

A gyönyörű Virágosvölgybe érve egy agyon effektezett filmben éreztük magunkat. Vadvirágok, naplemente, panoráma, aranyló fűszálak, tollasozó francia fiúk. A harmadik pecsétünk beszerzése után továbbhaladtunk a pecsételő melletti földes úton. Hogy a szürkülettől, vagy a fáradtságtól, azt nem tudom, de egy ideig a zöld jelzéseket kéknek véltük, de egy km után csak feltűnt, hogy valami itt nem lesz jó. Mivel a túraleírás azt írta, hogy a kék és a sárga jelzés együtt halad egy ideig, Krisztián úgy gondolta, időspórolásból kék+sárga=zöld jelzéseket festettek. Ugyan szerettem volna, de nem tudtam ezt elhinni, így Bercivel visszafordultunk, és megkerestük a kék jelzést. Persze a bélyegzés mámorában vétettünk el a szűk kis letérőt a kék jelzéssel. A csapat egyesítése után nekivágtunk utolsó szakaszunknak. A hosszú, monoton erdei úton egyszer csak az alábbi panoráma tűnt fel. Ekkor éreztük igazán, hogy jó, hogy nem adtuk fel.

A kis kitekintés után ismét zárt erdőben gyalogoltunk. A sötétedő erdő megsürgette lépteinket, így épp szürkület előtt léptünk ki a Rozália téglagyárhoz vezető bekötőútra. Utolsó pecsétünk beszerzése után büszkén, de fáradtan gyalogoltunk a buszmegállóig. Hazautunkat egy pékséggel szakítottuk meg, ahol életmentő finomságokkal zártuk az aznapi túrát. Nem tudom, hogy csak az aznapi kalandok miatt volt-e, de életemben nem esett ennyire jól péksüti.

Összességében nagyon jót túráztunk, és azoknak is bátran ajánlom a 14. szakaszt, akik eddig nem nagyon kacérkodtak a természetjárás gondolatával. 🙂

Legfrissebb bejegyzéseim

Japán útinapló 1.

Egy kis kitérővel kezdem, hogy is indultunk el a Kéktúrán. Az előző szilvesztert évtervezéssel töltöttük. Ez egy szuper kis füzet, ami ingyenesen hozzáférhető és letölthető az internetről. Segít átgondolni, lezárni az óévet, és megtervezni a következőt. Krisztiánnal sok szép pillanatot idéztünk fel 2016-ből és remek új terveket tűztünk ki erre az évre. Júniusban egy biciklizés […]

Kétszáz lépés mediterráneum

KÉK 13 (Piliscsaba-Hűvösvölgy)

© Katkó Blanka. Minden jog fenntartva. A honlap tartalma a szerzői jog védelme alatt áll. Az engedély nélküli másolás vagy publikálás jogsértésnek minősül.